5 koraka kako da razradiš svoju biznis ideju

5 koraka kako da razradiš svoju biznis ideju

 

Ako smatraš da je pokretanje sopstvenog biznisa misteriozni proces, a želiš da pokreneš svoj posao, u ovom blogu ćes saznati kroz 5 koraka kako da razradiš svoju ideju i da preuzmeš inicijativu da pokreneš svoj biznis.

1. Sve stavi na papir

Prvi korak za pokretanje posla je dobar poslovni plan koji će ti pomoći da izbegneš nepotrebne troškove i gubitak dragocenog vremena. Razradi plan na način da ti taj komad papira posluži kao nacrt budućeg poslovanja, opis ideje, odnosno proizvoda ili usluge koju planiraš ponuditi, definiši ciljano tržište i kupce, ali i izvor početnog finansiranja. Poslovni plan će ti omogućiti da ostaneš fokusirana, a dobro bi bilo razraditi faze razvoja poslovanja preko kojih ćeš pratiti realizaciju postavljenih ciljeva.

2. Ne pravi se da znaš sve

Kada zapneš, tražiš pomoć i savet. Ako si stručna u jednom području i odlučila si od toga napraviti posao, to ne znači da u svojoj firmi moraš biti sama svoj računovođa ili sama svoj advokat. Računovodstvo i pravne stvari prepusti onima koji to znaju i to će te ujedno rasteretiti i omogućiti  da se fokusiraš na razvoj svoje biznis ideje, a manja je mogućnost greške koja bi te na kraju mogla koštati više nego što bi uštedela.

3. Uči i razvijaj se

Preduzetništvo nije zanimanje, nego stil života. U svetu u kome se sve menja strahovitom brzinom moraš stalno biti spremna na usvajanje novih znanja, razvijanje novih i usavršavanje postojećih veština. To se u jednakoj meri odnosi na edukaciju, koja je usko vezana za proizvode ili usluge kojima se tvoja firma bavi, i o preduzetništvu kao takvom.

4. Pronađi svoje kupce

Dobar proizvod ili usluga ne znači mnogo ako za njih ljudi ne znaju pa ih nemaš kome prodati. Razvijaj kontakte, iskoristi poznanstva, posluži se internetom i društvenim mrežama kako bi došla do potencijalnih kupaca. Pritom treba osluškivati kako ljudi reaguju na proizvod ili uslugu koju nudiš, šta treba unaprediti ili korigovati,  negovati odnose s kupcima kako bi se ljudi vraćali.

5. Vodi računa o troškovima

Bilo da si se na pokretanje posla odlučila iz sopstvenih sredstava ili te  u tvom poslovnom poduhvatu prati banka, praćenje troškova i racionalno raspolaganje s novcem nužni su u svakom odgovornom poslovanju, a to je veoma važno na početku. Posebno vodi računa o onim sitnim troškovima koje je lako zanemariti, a nakon nekog vremena se upravo ti sitni troškovi nagomilaju i postaju problem. Jedna od stavki na kojima se primetno može uštedeti jeste izbor pravog paketa fiksnih, mobilnih i internet usluga.

Kada ispratiš sve navedne korake i staviš ih na papir, imaćeš jasniju sliku svoje biznis ideje, smernice i fokus. Zapamti, nije uvek sve u tome da radiš celi dan i izgaraš na poslu, već je stvar u tome da radiš pametno.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

5 × 1 =